Nvidia remasteruje technologií raytracingu více starých her, vytvořila na to specializované studio

Quake II RTX podle všeho nebude jedinou hrou, která byla remasterována pomocí technologie Nvidie ray tracing. Společnost totiž vytvořila herní studio s názvem Lightspeed Studios, které se na takovouto úpravu starých PC klasik bude specializovat.

   Studio momentálně hledá producenta a v inzerátu uvádí, že „pečlivě vybírá některé z nejznámějších titulů z minulých dekád a přináší je do éry ray tracingu“ a že tyto hry „dostanou nejmodernější vizuální zpracování, přičemž zůstane zachována hratelnost, díky které byly tak skvělé“. Začíná prý titulem, který hráči dobře znají a mají jej rádi, zatím však prý o něm nemohou hovořit.

   Můžeme tak pouze spekulovat, o jakou klasiku půjde. Nabízejí se např. Doom 3 nebo Unreal – první zmíněná, vydaná v roce 2004, používala tehdy špičkovou renderovací technologii se stencil stíny a plně dynamickým osvětlením, druhá, o šest let starší, zase posunula celkové grafické zpracování na kvalitativně vyšší úroveň a raytracingové efekty by jí jistě slušely.

   Výpočetně velmi náročnou renderovací metodu globálního osvětlení v současné době podporuje pouze několik titulů, mezi jinými Metro Exodus, Battlefield V, Shadow of the Tomb Raider, Wolfenstein: Youngblood nebo Call of Duty: Modern Warfare. Podporovat ji také bude patrně nejočekávanější hra příštího roku Cyberpunk 2077 a další potenciální hity jako Watch Dogs: Legion nebo Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2.

Zdroj: dsogaming.com, digitaltrends.com