O značku GoPro má zájem Xiaomi

GoPro je značka, která definovala pojem digitální outdoorové kamerky, která se stala společníkem mnoha sportovců i cestovatelů. V současnosti na tom však její mateřská společnost není právě nejlépe co se týče prodejních čísel, a ačkoliv se daří uvádět na trh nové produkty, musela velkou část svého vývoje a výroby omezit. V lednu společnost úplně zastavila svou divizi na výrobu dronů a už delší dobu se spekuluje o tom, že vedení společnosti hledá silného partnera respektive kupce celé firmy. Důvodem úpadku firmy je především zlepšující se kvalita videa v mobilních telefonech a konkurence s levnější produkcí.

Akcie společnosti stále klesají, na konci minulého týdne však jejich hodnota stoupla velmi rychle o 8,8 procent. Mezi investory se totiž začala šířit zpráva o tom, že do společnosti GoPro vstoupil čínský mobilní gigant Xiaomi.

V dobách největší slávy se hodnota společnosti GoPro blížila deseti miliardám dolarů, její současná tržní hodnota je 761 milionů dolarů. Pokud k avizované akvizici skutečně dojde, mohla by se vzhledem k vývoji na trhu pohybovat kolem jedné miliardy dolarů.

Ačkoliv se může zdát, že jediné, co v současnosti může GoPro nabídnout, je síla svého jména, značky (to však není to málo) a také množství věrných fanoušků po celém světě, pro Xiaomi by tento obchod mohl mít ještě jednu výhodu – získala by totiž přístup na americký trh.

Jestli se však nejedná o fámu, které uvěřili investoři, a jestli nakonec Xiaomi vzhledem k možným rizikům od obchodu neodstoupí, není vůbec jasné. V minulosti se o společnost GoPro zajímal výrobce dronů DJI, ten však nakonec od koupě odstoupil.

androidauthority.com