Zdroj: store.steampowered.com

Oblíbený grafický nástroj Blender získá podporu pro VR

Blender je populární open source nástroj pro 3D modelování a tvorbu animací. Pokud patříte mezi grafiky, rozhodně vám není neznámý. Nyní by se měl dočkat vylepšení v podobě podpory VR, a to prostřednictvím rozhraní OpenXR API.

Novinka by měla tvůrcům zpočátku pomoci zejména s lepší představou vlastních projektů. Do modelovaných 3D scén totiž bude možné vstoupit, a prohlédnout si tak zblízka a v reálném měřítku všechny detaily.

Podporu VR by měla obsahovat nová verze Blenderu 2.83, která bude uvedena na trh koncem května letošního roku. Jak jsme již zmínili, podpora virtuální reality je do programu přidána pomocí rozhraní OpenXR API. Toto rozhraní totiž umožňuje propojit software s libovolnou náhlavní soupravou podporující OpenXR.

Přestože zpočátku bude možné do modelované scény pouze vstoupit a prohlédnou si ji, později by měly přibýt další funkce, což by mělo výrazně zefektivnit proces tvorby.

Blender však patří mezi velmi složité programy, a je proto nepravděpodobné, že všechny nástroje, které nabízí, bude možné využít také ve VR. Alespoň zpočátku proto bude možné ve virtuální realitě využít jen některé z nástrojů, do budoucna by však mohli uživatelé například přímo pohybovat objekty. Vývojáři si dokonce pohrávají s představou, že by tvůrci ve VR mohli provádět základní operace (např. rozpohybování objektů při animaci).

Ještě před nadcházející oficiální podporou VR Blenderu se o ni postaraly pluginy třetích stran (např. Blender XR od MARUI-PlugIn), které už dokážou spolupracovat s VR scénami v Blenderu.

Potenciál v této oblasti je přitom skutečně velký. V budoucnu se proto rozhodně máme na co těšit.

Zdroj: roadtovr.com