Oculus bude chtít po vývojářích her pro VR headset Quest demonstrovat jejich kvalitu a pravděpodobný úspěch na trhu

Společnost Oculus zavede nová přísnější pravidla pro publikování her a aplikací pro svůj chystaný VR headset Oculus Quest. Po vývojářích bude vyžadovat, aby demonstrovali jejich kvalitu a pravděpodobný úspěch na trhu, jinak je neschválí. Ve svém blogovém příspěvku to sdělil ředitel divize publishingu Chris Pruett.

Podle Pruetta je cílem společnosti stanovit „vyšší standard, než vyžadovala kdy předtím“. Změna prý poskytne uživatelům headsetu „konzistentně dobrý zážitek“ a zabrání tomu, aby vývojáři investovali prostředky do her či aplikací, které by se pravděpodobně neprodávaly dobře. Schvalovací proces u jiných headsetů společnosti se jinak nemění.

Aplikace a hry již dnes prověřuje obchod Oculusu, v případě headsetu však vývojáři budou muset předtím, než začne schvalovací řízení, společnosti předložit „koncepční dokument“. Začít je předkládat budou moci začátkem března.

Podle Oculusu bude i přes změnu možné na platformu nahrávat neoficiální aplikace a hry po zapnutí vývojářského režimu – cílem je kontrolovat, co se v obchodě objevuje. Ostatní headsety mají v současnosti pro nedokončené hry program předběžného přístupu, pro nejnovější samostatně fungující VR platformu však údajně takový program při launchi dostupný nebude.

Oculus na nový headset hodně sází – šéf Facebooku Mark Zuckerberg, pod který společnost patří, jej nazval „základem pro novou generaci VR a konečným produktem první generace headsetů Oculusu“. Platforma nabídne např. snímač se šesti stupni volnosti, rozlišení displejů 1600×1440, 360° rozsah zorného pole, vylepšený zvuk s důrazem na basy a pohánět ji bude čip Snapdragon 835. Do prodeje vstoupí na jaře a základní varianta vyjde na 399 dolarů.

 

Zdroj: theverge.com, oculus.com, techradar.com