Zdroj: twitter.com

Ovladač DualSense pro nadcházející PlayStation 5 se pochlubí vynikající haptickou odezvou, dost možná odstartuje revoluci ve vnímání herního prostředí

Zdá se, že gamepad k netrpělivě očekávané herní konzoli PlayStation 5 hráče více než příjemně překvapí. Podle nejnovějších informací totiž bude ovladač DualSense (původně DualShock), který byl představen před několika měsíci, vynikat zejména, co se týče zprostředkování reálných prožitků herního prostředí, a to prostřednictvím zdokonalené haptické odezvy. Sony do něj totiž mohla díky novému designu vložit řadu inovativních funkcí, které prohloubí zážitek skrze dotek i zvuk (a to konkrétně 3D audio).

Vzhledem k tomu, že nejlepší zpětnou vazbu lze získat od nestranného zdroje, společnost vložila nový gamepad DualSense do rukou hudebnímu skladateli Austinovi Wintorymu (který je známý zejména hudbou ke hrám Journey nebo Assassin’s Creed Syndicate), vývojáři Mikeovi Bithellovi (který stojí například za indie hrou Thomas Was Alone) a známému dabérovi videoher Troyovi Bakerovi. Všichni spolu na téma funkcí nového gamepadu diskutovali v poslední epizodě Play, Watch, Listen podcastu Alanah Pearce.

Wintory zkoušel nové funkce ovladače v demu nového Unreal Engine 5. Zajímaly ho přitom zejména efekty počasí, konkrétně deště. Všiml si, že jednotlivé dešťové kapky jsou izolovány, díky čemuž hráč každou z nich pociťuje jako samostatnou událost. To je velký rozdíl oproti klasické dešťové cloně, která prostě zní na pozadí.

Bithell se k Wintorymu také nadšeně připojil a potvrdil, že haptická zpětná vazba (která je výrazná zejména u dopadajícího deště) je skutečně uchvacující. Svůj názor shrnul do jednoduchého vyjádření: „Miluji to, co dělají s ovladačem na PS5.“.

Kromě deště DualSense umí samozřejmě působivě zprostředkovat také další typy počasí a vnější vlivy. S velkou pravděpodobností by tak spolu s jeho uvedením mohlo dojít k revoluci ve způsobu vnímání herního prostředí.

Zdroj: ladbible.com