Zdroj: upload.wikimedia.org

Piloti v Microsoft Flight Simulator využívají aktuálního počasí a létají skrz hurikán

Microsoft Flight Simulator vlétl na herní scénu nebývalým způsobem a v mnohých oblastech posunul hranice herních možností. Kromě mnohdy až fotorealistické grafiky (na kterou je však nutné mít odpovídající hardware), přinesl tento titul i možnost zapojení počasí v reálném čase. A právě toho se rozhodli využít mnozí hráči a dopřát si neobvyklý zážitek – proletět se hurikánem.

Hurikán Laura se blíží k Mexickému zálivu a pomalu nabírá na síle. Díky realistické grafice a přesným meteorologickým datům tak vznikají unikátní výhledy na tuto přírodní sílu ve chvíli, kdy dosáhla stupně čtyři, a rychlost větru, který přináší, přesáhla rychlosti 150 mil za hodinu. Není třeba dodávat, že za běžných okolností by byl takový let zcela nemožný.

Videoukázky dosvědčují, že grafické algoritmy generující mraky a další meteorologické jevy jsou opravdu úchvatné. MFS mapuje v reálném čase počasí po celém světě a přenáší jej do hry. Společnost Microsoft na této funkci spolupracuje se švýcarskou společností Meteoblue, která sbírá data z 250 milionů měřících stanic po celém světě. Ta měří teplotu, rychlost větru, tlak, vlhkost a řadu dalších faktorů ovlivňujících počasí. Jedná se o obrovský skok oproti předchozímu dílu, který bral v potaz pouze počasí na letištích a jejich nejbližším okolí.

Společnost Metoblue si spolupráci s Microsoftem pochvaluje. Kromě jiného představuje MFS i vizuálně nejatraktivnější možnou podobu prezentace její složité práce. Vedoucí společnosti dodává, že hra pracuje vlastně s okamžitou, velmi krátkodobou předpovědí tak, aby bylo počasí reálně zobrazené ve hře aktuální v daný moment.

Zdroj: theverge.com