Zdroj:

Píseň Baby Shark se stala nejhranějším videem na YouTube, vidělo jej více než sedm milionů uživatelů

Server YouTube přepsal na přelomu října a listopadu své dějiny. Písnička Baby Shark Dance totiž překonala hranici 7,043 miliardy zhlédnutí, a stala se tak nejsledovanějším videem v dějinách nejpopulárnější videoslužby na internetu. Je zajímavé, že za tímto hudebním počinem (který dospělí nenávidí a děti milují) nestojí hudebník v pravém slova smyslu, ale korejská značka Pinkfong zaměřená na vzdělávání dětí.

Na první příčce v počtu přehrání jednoho videa vystřídal Malý žralok písni „Despacito“ od Luise Fonsiho a Daddyho Yankeeho, která kralovala YouTubu tři roky. Pro svůj jednoduchý rytmus byla tato často parodována a někteří „interpreti“ ji dokázali zahrát třeba i na pískací gumovou slepici.

V případě písně Baby Shark hraje klíčovou roli publikum, tedy zvláště malé děti, které si zahrání své písničky žádají velmi často a nevadí jim poslouchat ji do omrzení. Počty zhlédnutí tak rostly poměrně ostrou křivkou. Zatímco loni v dubnu měla píseň „pouze“ 2,5 miliard přehrání nyní přerostla přes 7 miliard. To je nárůst za rok a půl o 181 procent a nic nenasvědčuje tomu, že by se měl tento růst zastavit.

Píseň Baby Shark je schopná svou vlezlou melodií opravdu zkazit den a mnozí lidé si ji následně zpívají, i když nechtějí. Jeden americký dozorce byl obviněn z nelidského týrání vězňů, když jim pouštěl tuto skladbu několik hodin v kuse.

V první desítce nejsledovanějších videí na YouTube jsou ještě dvě dětská videa, konkrétně na pátém místě „Masha and the Bear“ se 4,4 miliardami zhlédnutí a na šestém „Johny Johny Yes Papa“, které vidělo 4,15 miliard uživatelů.

Zdroj: theverge.com