Playboy odstraní své účty z Facebooku

Největší sociální síť světa má problémy a nejen právní. V rámci probíhajícího skandálu se zneužitím uživatelských dat společností Cambridge Analytica se od něj začínají odvracet známé firmy a společnosti, které mohou do jisté míry ovlivnit názor mnoha uživatelů. O odchodu společnosti Space X a Tesly Elona Muska jsme vás informovali. Nyní své Facebookové profily v rámci iniciativy #DeleteFacebook maže společnost Playboy.

Svůj krok oficiálně uvedla ve své tiskové zprávě. „Nedávné zprávy o špatném zabezpečení dat uživatelů ze strany Facebooku nás vedly k rozhodnutí pozastavit naši činnost na této platformě,” odůvodňuje Playboy své rozhodnutí. “Existuje více než 25 milionů fanoušků, kteří s Playboyem sympatizují prostřednictvím různých našich stránek na Facebooku a my se nechceme stát spoluviníky zneužívání jejich údajů.“

Playboy již nedosahuje takového kulturního vlivu jako dříve. Podle některých mediálních odborníku skončila jeho éra s přelomem tisíciletí, přesto má tato značka stále zvuk a vliv na starší generaci, která zažila zlatá léta tohoto časopisu. V roce 2014 Playboy uvedl, že v současnosti má největší fanouškovskou základku právě na Facebooku. Objevily se i spekulace, že když Playboy přestal v loňském roce tisknout ve svých časopisech fotky nahých modelek, bylo to právě proto, aby se více přiblížil světu sociálních médií, kde je nahota zapovězená.

Ačkoli Palyoboy odešel z Facebooku na Instagramu, který provozuje také společnost Facebook, podobně jako společnosti Elona Muska zůstal. Uvidíme, jestli iniciativa #DeleteFacebook strhne v následujících týdnech i další společnosti. Ztráta důvěry vlivných společností by mohla být pro Facebook větším problémem než případné právní postihy a pokuty.

Zdroj: prnewswire.com