Podle nových studií chytré televize stále posílají citlivá data třetím stranám

Podle nové studie provedené bostonskou Northeastern University a Královskou univerzitou v Londýně některé chytré televizory, včetně těch od populárních značek jako Samsung nebo LG, stejně jako streamovací přehrávače FireTV a Roku, posílají údaje např. o poloze uživatelů či jejich IP adresy Netflixu a inzerentům třetích stran. Další nová studie vypracovaná Princetonskou univerzitou zjistila, že některé aplikace FireTV a Roku posílají specifické identifikátory uživatelů třetím stranám včetně Googlu.

   Prvně zmíněná studie, jež zkoumala 81 různých zařízení v USA a Velké Británii, zjistila, že nejčastějšími příjemci dat byly společnosti Amazon, Google, Akami a Microsoft. Autoři nicméně zdůrazňují, že je to částečně tím, že tyto společnosti poskytují pro chytrá zařízení cloudové a síťové služby.

   Podle nich třetí strany dostávají data, jako jsou informace o zařízení a poloze uživatelů, a to podle všeho i tehdy, když uživatelé se svými televizory interagují. „Tak aby věděly, kdy je uživatel doma a kdy není,“ uvedl profesor počítačových věd David Choffnes z Northeastern University a jeden z autorů studie.

   Některé ve studii jmenované společnosti tyto praktiky brání. Podle Netflixu informace posílané z televizorů, které nejsou přihlášeny do jeho služby, jsou omezeny na to, jak se aplikace objevuje a funguje na obrazovce.

   Google  sdělil, že „v závislosti na výrobci zařízení nebo majitele aplikace mohou data posílané společnosti zahrnovat informace o poloze, typu zařízení a na co se uživatel v rámci určité aplikace dívá, aby na něj mohla být zacílena personalizovaná reklama“.

   Podle jiné studie, zveřejněné loni, pět nejprodávanějších značek chytrých televizorů (Samsung, LG, Sony, TCL a Vizio) „špehovalo“ sledovací návyky uživatelů, i když zrovna nestreamovaly.

Zdroj: techspot.com