Podle průzkumu američtí teenageři používají Instagram častěji než Snapchat

Z nového průzkumu vypracovaného investiční bankou Piper Jaffray vyplývá, že Instagram je mezi americkými teenagery používanější sociální platformou než Snapchat. Vítězství Instagramu je však velmi těsné – podle průzkumu jej používá alespoň jednou měsíčně 85 % respondentů, zatímco Snapchat jen o jeden procentní bod méně. Průzkumu se zúčastnilo celkem 8600 dospívajících.

Pokud jde však o popularitu, vítězí s poměrně bezpečným náskokem Snapchat, který jako oblíbenou sociální platformu uvedlo 46 % dotazovaných, zatímco Instagram 32 %. Toto číslo by mohlo být pro firmu Snap dobrým znamením, že změny, které činí v reakci na hlasitý odpor mnohých uživatelů Snapchatu vůči před časem provedenému redesignu, přinášejí své plody.

Ještě nedávno měl Snap velké problémy – např. v srpnu oznámil, že počet lidí, kteří jeho platformu denně používají, se poprvé snížil, což mělo přímou souvislost se zmíněnou kontroverzní změnou designu. Před několika týdny navíc akcie společnosti dosáhly historického minima, což bylo dáváno do souvislosti s prohlášením jistého analytika, že firmě docházejí peníze. Svou roli sehrál i růst Instagramu, který se stal pro drtivou většinu amerických teenagerů platformou číslo jedna, pokud jde o její využívání jako kanálu, kde je mohou přímo kontaktovat zástupci různých značek.

Růst a popularita Instagramu dnes těží např. i z funkce Stories, kterou platforma zavedla již před dvěma lety a kterou podle ní denně používá 400 mil. lidí. Fíčuru, kdy videa nebo momentky zůstanou „live“ pouze 24 hodin, nicméně předtím zpopularizoval právě jeho rival. Instagramu je navíc minimálně do konce roku předpovídán silný růst – podle analytičky Rimmy Katsové z konzultační společnosti eMarketer Facebooku patřící síť svou uživatelskou základnu v USA rozšíří o dalších více než 12 mil. nových uživatelů, což prý bude dvakrát více, než kolik zaznamená jakákoli jiná platforma.

Výsledky průzkumu banky v podstatě odpovídají menšímu průzkumu, který v dubnu provedla organizace Pew Research Center na vzorku 750 dospívajících Američanů. Podle něj tehdy používalo Instagram 72 % dotazovaných, zatímco Snapchat 69 %.

 

Zdroj: bbc.com