Podle průzkumu věří sociálním médiím ve Velké Británii jen jeden ze čtyř respondentů

Podle průzkumu PR a marketingové společnosti Edelman Trust Barometer věří sociálním médiím ve Velké Británii pouze jeden ze čtyř dotázaných. Respondenti by také souhlasili s jejich větší regulací.

Průzkum kromě toho zjistil, že dvě třetiny Britů se domnívají, že sociální média jako Facebook nebo Twitter nedělají dost pro to, aby bránily nelegálnímu či neetickému chování včetně kyberšikany nebo projevů extremismu. Jak píše web stanice BBC, zároveň v zemi za poslední rok stoupla důvěra v tradiční média (oproti loňskému roku o 13 % na nynějších 61 %) a sociální média se snažila tuto skutečnost reflektovat.

„Veřejnost chce, aby se podnikla opatření související se zásadními otázkami týkajícími se on-line ochrany uživatelů a uvítali by i efektivnější regulaci. Případné selhání ze strany sociálních médií by mohlo vést k dalšímu narušení důvěry a podpory veřejnosti,“ sdělil stanici výkonný ředitel společnosti Ed Williams. Podle průzkumu se také více než polovina dotázaných obává falešných zpráv a 64 % z nich nedokáže rozlišit mezi falešnými a pravdivými zprávami.

Průzkum přišel i s některými dalšími zajímavými poznatky – např. 63 % dotázaných se domnívá, že sociální média nejsou dostatečně transparentní, 62 % respondentů míní, že společnosti provozující sociální média bez jejich vědomí prodávají uživatelské údaje  a 64 % dotázaných si myslí, že nejsou dostatečně regulována.

Průzkum rovněž zjistil, že ačkoli důvěra v tradiční média významně stoupla, konzumuje je v současné době o třetinu méně Britů. Jako důvod uvádějí, že zprávy v nich jim navozují depresi, že jsou zaujatá nebo že je ve skutečnosti jejich cílem prosazovat skrytou agendu.

Průzkum se uskutečnil na reprezentativním vzorku 3000 dotázaných po celé Británii. Třetina z účastníků byla ve věkové skupině 16–18 let.

 

Zdroj: bbc.com