Podle průzkumu vlastní chytrý reproduktor 43 milionů Američanů

Podle průzkumu provedeného společnostmi National Public Media a Edison Research má alespoň jeden chytrý reproduktor 43 mil. Američanů starších 18 let. Průzkum, kterého se účastnilo 909 vlastníků chytrých reproduktorů starších 18 let, přišel i s dalšími zajímavými fakty.

Společnosti rozdělily dotazované do svou skupin – do první skupiny byli zařazeni ti, kdo chytrý reproduktor vlastní rok a déle,  a druhou tvořili „raní mainstreamoví uživatelé“, kteří si chytrý reproduktor pořídili v letošním roce. První i druhé skupině dominovali lidé středního, resp. staršího věku – v první skupině bylo konkrétně nejvíce zastoupeno – 33 procenty – věkové rozmezí 55+, ve druhé 45–54 let (26 procenty). Druhé největší zastoupení v první skupině měli lidé od 35–44 let (25 %), ve druhé to byli respondenti od 25–34 let (20 %). Bez zajímavosti není ani to, že chytrý reproduktor vlastní celkově více žen než mužů (54 %), přičemž v první skupině bylo zastoupení žen ještě o čtyři procentní body vyšší.

Autoři průzkumu se ptali i na frekvenci používání v porovnání s prvním měsícem. 48 % respondentů z první skupiny a 54 % z druhé uvedlo, že chytrý reproduktor používá častěji, zatímco 33–34 % respondentů z obou skupin jej používá méně často. Zbytek jej používá stejně často jako v prvním měsíci.

Poměrně velký počet respondentů nevlastní pouze jeden chytrý reproduktor, ale dva nebo i více. Konkrétně z první skupiny má 28 % respondentů v domácnosti dva chytré reproduktory a 27 % tři a více. Ve druhé má dva chytré reproduktory 30 % dotázaných a tři a více 16 %. Další chytrý reproduktor plánuje koupit 44 % respondentů z první skupiny a 58 % z druhé.

 

Zdroj: pcmag.com