Podle studie mají YouTube videa s dětmi třikrát větší sledovanost než videa bez nich

Videa na YouTube, v nichž vystupují děti mladší 13 let, získala třikrát více zhlédnutí než videa bez nich. Zjistila to studie vypracovaná organizací Pew Research Center.

Organizace dala dohromady seznam populárních YouTube kanálů (s alespoň 250 tisíci odběratelů), které existovaly na konci loňského roku, a analyzovala všechna videa, které tyto kanály vyprodukovaly, první lednový týden roku letošního. I když na děti bylo zaměřeno jen malé množství anglicky mluvících videí, tato videa přesto získala v průměru více zhlédnutí než „nedětská“ Jakékoli video, v němž vystupovalo dítě podle všeho mladší 13 let, nicméně získalo průměrně téměř třikrát více zhlédnutí než jiné typy videí.

„Velmi malá podskupina videí, které byly přímo zaměřené na mladé publikum a zároveň v nich vystupovalo dítě mladší 13 let, byla – měřeno podle počtu zhlédnutí – mnohem populárnější než jakýkoli jiný typ obsahu identifikovaný v této analýze,“ uvádí se ve studii.

Mluvčí populární videoplatformy sdělil, že se nemůže vyjádřit k metodologii či výsledkům studie, ale že obecně nejpopulárnějšími kategoriemi videí jsou oblasti jako hudba, sport, komedie a „jak na to“.

Každopádně „obsazování“ dětí do videí ke zvýšení sledovanosti (a tedy k zabezpečení si příjmů z reklamy)je něčím, co mnozí tvůrci na platformě hojně využívají. Např. jeden z největších vloggerských YouTube kanálů The Ace Family za méně než tři roky nashromáždil více než 16 mil. odběratelů.

YouTube ve světle vyšetřování americkým úřadem FTC (Federal Trade Commission) ohledně bezpečnosti dětí na platformě mění některé své zásady. Vypnula např. komentářovou sekci u videí s dětmi a údajně uvažuje o změnách algoritmů, které by mohly ovlivnit videa dávaná k doporučení.

Současné smluvní podmínky platformy říkají, že není určena pro děti mladší 13 let. Pro tyto uživatele již dříve vyvinula samostatnou aplikaci YouTube Kids.

 

Zdroj: theverge.com