Podle švédského regulátora reklamy je mem „Distracted Boyfriend“ sexistický

Podle švédského regulátora reklamy Reklamombudsmannen je populární mem označovaný jako Distracted Boyfriend sexistický, diskriminační a ponižující. Uvádí to ve svém vyjádření k reklamě společnosti Bahnhof.

Reklamou chtěl poskytovatel internetových služeb oslovit potenciální uchazeče na pozice provozního inženýra a webového designéra. Fotografii, na níž je zachycen muž otáčející se za ženou a jeho přítelkyně s nevěřícím pohledem, „vylepšil“ těmito popisky: muži dal „cedulku“ s označením „ty“, jeho přítelkyni „nálepku“ se slovy „tvoje současné pracoviště“ a objekt mužova zájmu dostal popisek „Bahnhof“.

Na švédských sociálních sítích vzbudil upravený mem, který společnost zveřejnila již v dubnu, velké vášně. Kritika zaznívala především z řad žen, které mem považovaly za sexistický. Za krátkou dobu od jeho zveřejnění se k němu sešlo téměř tisíc komentářů.

Úřad ve svém stanovisku upřesnil, že závadnost memu spočívá v tom, že mužovou „uznalou“ reakcí ženy objektivizuje, tedy že je staví na úroveň pouhého sexuálního objektu mužů. I když vyjádření regulátora nebude mít pro společnost bezprostředně žádné zásadní následky, může podle webu endgadget.com vést k tomu, že si firmy či jednotlivci příště dvakrát rozmyslí, jaké memy budou sdílet.

Snímek pořízený španělským profesionálním fotografem Antoniem Guillemem se stal loni bez nadsázky hitem internetu. Byl vyhlášen memem měsíce dubna a patřil mezi nejvíce sdílené a zmiňované memy, přičemž byl sdílen i v souvislosti s politikou, hudbou nebo populárními televizními pořady. Guillem se před časem nechal slyšet, že předtím nevěděl, co to mem vlastně je.

 

Zdroj: endgadget.com, guardian.com