Foto: se svolením Nvidia

Pokročilá technologie DLSS 4 bude dostupná pro všechny grafické procesory RTX

Společnost Nvidia představila na letošním veletrhu CES nejnovější verzi své technologie pro upscaling obrazu v reálném čase DLSS 4. Oznámila také, že tato novinka bude dostupná pro všechny grafické procesory RTX. To se překvapivě týká i řady RTX 20, jejíž výroba byla ukončena již v roce 2020.

V nových modelech GeForce řady RTX 50 bude DLSS 4 umožňovat generování více snímků. Tato funkce bude generovat až tři dodatečné snímky za každý běžně vykreslovaný a dokáže znásobit snímkovou frekvenci až osmkrát více než tradiční vykreslování. Společnost Nvidia tvrdí, že hraní plně ve 4K s 240 FPS bude možné díky funkci Multiple Frame Generation při použití grafické karty GeForce RTX 5090, nové vlajkové lodi GPU za 1 999 dolarů, která přijde na trh koncem ledna.

DLSS 4 představuje to, co společnost nazývá největším upgradem svých modelů umělé inteligence od vydání DLSS 2. DLSS Ray Reconstruction, DLSS Super Resolution a DLAA budou nyní poháněny stejnou pokročilou architekturou, která pohání modely umělé inteligence, jako je ChatGPT či Gemini od společnosti Google. To se podle společnosti projevuje lepší časovou stabilitou, menším výskytem duchů a vyšší detailností objektů v pohybu.

Celkem 75 her a aplikací bude podporovat DLSS 4 již od jejího vydání. Až vyjdou nové karty RTX 50, budou hry jako Alan Wake a Cyberpunk 2077 aktualizovány s možností využívat funkci Multi Frame Generation. V budoucnu budou s podporou Multi Frame aktualizovány další tituly, včetně Black Myth: Wukong, zatímco připravované tituly jako Doom: The Dark Ages a Dune: Probuzení budou tuto funkci podporovat hned při uvedení na trh.

Grafické procesory řady GeForce RTX 40 sice nedostanou funkci Multi Frame Generation, ale získají vylepšené generování snímků DLSS 4, vylepšenou rekonstrukci paprsků, super rozlišení a funkce deep leaning anti-aliasing.

Zdroj: engadget.com