Policie využila autonomní vůz jako svědka dopravní nehody, které se přímo neúčastnil
Autonomní automobily se mohou po silnicích pohybovat především díky rozvinuté schopnosti analyzovat své okolí. K tomu využívá kombinaci hned několika obrazů, a to včetně videa ve vysokém rozlišení. Každý autonomní vůz je vlastně jedoucí skupina kamer a velkou část svých natočených materiálů ukládají pro další zpracování a jako podkladový materiál na němž se systémy zpětně učí.
Otázkou je, jak tento chránit a umožnit k němu někomu přístup? Tento problém v současnosti řeší společnost Waymo, jejíž vůz se stal „svědkem nehody“. Záběry z autonomních vozů byly využívány při vyšetřování nehod už v minulosti. Vždy se však jednalo o nehody jejichž se daný automobil přímo účastnil.
Policie v Chandleru v Arizoně žádá po společnosti Waymo vydání záběrů nehody automobilu a motocyklisty, které se však autonomní vůz neúčastnil, pouze kolem ní projížděl. Postup policie dokonce stvrdil tamní soud, který vydal oficiální příkaz k vydání materiálu. To vedlo společnost Waymo k vydání požadovaného materiálu. Ten nakonec nebyl použitý, protože neobsahuje záběry, jež policie potřebovala.
Policie zažádala o vydání natočeného materiálu na základě informací, že vozidlo Waymo kolem projíždělo. Neměla však jasné důkazy toho, že se tak stalo přímo v době, kdy k nehodě došlo. Není jasné, jestli vyžádané záběry nebyly použité proto, že by se policie mýlila nebo proto že došlo k selhání kamer.
Případ ukazuje, že se v budoucnu možná dočkáme povolávání dalších čtyřkolích svědků. To do jaké míry bude možné záběry autonomních automobilů užívat v praxi musí upravit nová legislativa.
Zdroj: gizmodo.com