Populární aplikace na blokování robotických hovorů posílají bez vědomí uživatelů jejich data třetím stranám

Některé z nejpopulárnějších aplikací na blokování robotických hovorů odesílají bez vědomí uživatelů jejich osobní data třetím stranám. Upozornila na to bezpečnostní firma NCC Group.

Společnost zkoumala mimo jiné aplikace TrapCall, Hiya nebo Truecaller. Podle ní bez dovolení se uživatelů odesílají jejich soukromá data nebo data o jejich zařízeních analytickým firmám s úmyslem je monetizovat. V mnoha případech měly být odeslány určité údaje ještě předtím, než aplikace uživatele seznámily se zásadami na ochranu soukromí.

Tím podle společnosti porušují pravidla Applu o nakládání s uživatelskými daty, která vyžadují, aby předtím, než aplikace začne odesílat jakákoli data třetím stranám, získala od uživatele výslovný souhlas.

Firma kontaktovala výrobce všech aplikací, které zkoumala, aby je na tuto skutečnost upozornila, žádný z nich však ve svých zásadách ochrany osobních údajů neučinil změnu, dokud nekontaktovala i Apple. Na základě toho aktualizovala zásady ochrany osobních údajů aplikace TrapCall a to samé měla učinit i aplikace Truecaller.

Robotické hovory, tedy hovory řízené počítačem, se zejména v USA stávají v poslední době  čím dál větším problémem. V červnu proto americká vládní agentura FCC (Federal Communications Commission) odhlasovala, že mobilní operátoři mohou tyto hovory „defaultně“ blokovat.

Nějakou formu blokace „robohovorů“ momentálně nabízí většina tamních hlavních operátorů, nicméně zákazníci si takovou možnost musejí nejprve sami zvolit. Nové nařízení úřadu sice operátorům umožňuje blokovat tyto telefonáty bez iniciativy uživatele, za to si však účtují poplatek.

 

Zdroj: digitaltrends.com