Pražská FAMU otevře obor herního designu
Obor videoher za posledních 25 let zažil obrovský skok, a to jak po stránce technologické, tak obsahové. Díky tomu nastoupil cestu podobnou té, jakou měly v minulosti jiné obory lidské činnosti (například film nebo televize). Po prvním kroku (za nějž můžeme považovat profesionalizaci) a druhém, kterým je uznání tvorby her coby hodnotné a přínosné lidské činnosti, a někdy dokonce uměním, nyní i v ČR nastává třetí fáze, a to je příchod videoher na akademickou půdu.
Po několika letech příprav oznámila pražská Filmová a televizní fakulta AMU (FAMU) otevření dvouletého navazujícího magisterského oboru zaměřeného právě na vývoj počítačových her. O obor, který je vyučován na řadě vysokých škol v zahraničí, byl zájem i v ČR a vedení FAMU se jej rozhodlo vyslyšet.
V ČR existuje celá řada vysokých škol, které naučí studenty programovat na vysoké úrovni. Nový obor na FAMU nechce těmto školám konkurovat, ale doplnit je. Hry chápe více jako médium, které je interaktivní a zároveň má velký potenciál vyprávění příběhu a poskytuje prostor k imaginaci. Velká část výuky by měla být postavena na spolupráci s lidmi z herní praxe. Nový obor bude řídit herní teoretička a pedagožka Helena Bendová.
Kromě výuky praktických dovedností se budou studenti vzdělávat v oblasti herní teorie. Ta se doposud vyučovala pouze v rámci jednotlivých předmětů na uměnovědných katedrách a dalších oborech. Nový obor byl uměleckou radou školy schválen v srpnu.
Zdroj: seznamzpravy.cz