Prémiovému segmentu smartphonů vládly ve třetím čtvrtletí loňského roku Apple a Samsung

Prémiovému smartphonovému segmentu podle výzkumné firmy Counterpoint Research dominovaly ve třetím čtvrtletí minulého roku Apple a Samsung. Telefony Applu s cenovkou 400 dolarů a vyšší se na všech prodejích podílely necelými 50 procenty, smartphony Samsungu s velkým odstupem 22 procenty. Na třetím místě skončil Huawei s 12 procenty. Prémiový segment se na celkových prodejích telefonů v tomto období podílel více než 22 procenty, což je z roku na rok nárůst o 19 %. Trh se smartphony jinak v červenci, srpnu a září klesl o 5 %.

Pokud prémiový segment rozdělíme podle konkrétního cenového rozsahu, v segmentu 400–600 dolarů zvítězil Samsung s tržním podílem 25 %, Apple ztrácel čtyři procentní body a Huawei osm. První pětku uzavírali další dva ambiciózní čínští výrobci – Vivo s podílem 10 % a Oppo se 7 procenty.

Segment 600–800 dolarů jasně ovládl Apple s podílem 61 %, Samsung se musel spokojit s 21 procenty. Ještě jednoznačněji dominoval Apple segmentu 800+ dolarů, kde jeho podíl činil 79 % a kde se mohl opřít o prodeje loňského iPhonu X a v průběhu září i novinek iPhone Xs a Xs Max.

I když ve statistikách na prvních pěti místech nefiguruje výrobce OnePlus, Counterpoint jej uvedl jako jednu z nejrychleji rostoucích značek v segmentu 400–600 dolarů, k čemuž velkou měrou přispěla její popularita v Číně, Indii nebo západní Evropě, zejména ve Velké Británii. Zvláštní zmínku si vysloužil i Google, jehož Pixely se ve třetím kvartálu dostaly mezi top pět značek v západní Evropě a Severní Americe.

 

Zdroj: phonearena.com