Foto: Pxhere

Prezident Biden má v plánu zakázat reklamu zaměřenou na děti

Prezident USA Joe Biden požádal Kongres o zavedení nových zákonů, které by zvýšily bezpečnost dětí na Facebooku, TikToku a dalších sociálních sítích. „Je čas posílit ochranu soukromí, zakázat cílenou reklamu na děti, požadovat, aby technologické společnosti přestaly shromažďovat osobní údaje o našich dětech,“ řekl Biden.

Aby mohlo dojít k realizaci těchto změn, požádá Bílý dům o finanční prostředky na studium otázky bezpečnosti dětí na sociálních sítích. Biden také plánuje přidělit z rozpočtu na příští rok 5 milionů dolarů na výzkum dopadu sociálních médií na duševní zdraví. Kromě toho plánuje otevřít nové centrum, které se bude zabývat vlivem sociálních médií na duševní zdraví. Širším cílem je vypracovat nové pokyny týkající se dopadu používání sociálních médií na dospívající.

Zdá se pravděpodobné, že hybnou silou k započetí tohoto procesu je whistleblowerka Facebooku Frances Haugenová, která se projevu také zúčastnila. Tato žena nedávno vypovídala před Kongresem a obvinila mateřskou společnost Meta, že nedbá o bezpečnost dětí na této platformě.

Její odhalení přitom ovlivnilo politiky, kteří se shodli na tom, že je třeba zavést přísnější pravidla. Minulý měsíc demokratičtí senátoři Marsha Blackburnová a Richard Blumenthal představili návrh zákona Kids Online Safety Act (KOSA), který by rodičům a dětem poskytl větší kontrolu nad jejich soukromím a bezpečností na sociálních sítích a zároveň by stanovil nová pravidla pro platformy sociálních médií.

Zdroj: engadget.com