Připravované remastery strategií Command & Conquer a Red Alert nabídnou otevřený zdrojový kód
Strategické realtime hry nejsou žánrem, který by v současné době prožíval právě šťastné a plodné období. Zvláště v ranku AAA her jich moc k dispozici nemáme. Přesto má tento druh hraní stále velké množství fanoušků a ti se v současnosti těší na 5. června. Právě na tento den bylo ohlášené vydání remasterovaných verzí hned dvou klasických strategií ze série Command & Conquer.
Studio EA s blížícím se datem zveřejňuje některé podrobnosti a díky tomu nyní víme, že součástí vydání obou her bude také otevření jejich zdrojového kódu. Obě klasické hry se tak dostávají do rukou fanoušků, kterých není málo, a může tak začít vznikat velké množství nového obsahu ať už drobnějšího, jako jsou nové jednotky, až po celé herní módy. Spolu s otevřeným kódem přinese novinka také editor map.
Jak ukázaly mnohé případy, otevřenost k moderské komunitě může hře přinést popularitu i mnoho let po jejím vydání. Příkladem může být například Skyrim, z něhož dokázali někteří šikovní tvůrci udělat doslova novou hru.
Zvolit si jako otevřené tituly remasterované verze her Command & Conquer a Red Alert dává smysl i pro samotné vydavatele. I když se bude jednat o kvalitní předělávku (což bohužel nemusí být vždy pravidlem, jak ukázaly nedávno znovu vydané tituly Comandos 2 a Warcraft 3). Na trh tedy zřejmě nebude vstupovat za plnou cenu, ale vsadí spíš na šířku komunity. A není lepší cesty k budování komunity než maximální otevřenost.
Zdroj: ea.com/games