Proč starší hry běží na Xboxu Series X ve 120 Hz a na PS5 ne? Psyonix nabízí odpověď
S příchodem nových konzolí přichází nové možnosti a také spousta problému a jejich řešení nebo vyšetřování. Jedním z velkých přínosů nových konzolí je možnost hrát oblíbené tituly až ve 120 fps, tedy extrémně plynule. U některých novějších titulů to při snížení rozlišení a vypnutí některých náročnějších funkcí grafiky není problém, zajímavé situace ale nastávají u některých starších her.
Například populární tituly, jako jsou Call of Duty: Warzone a Rocket League, podporují tuto vysokou snímkovou frekvenci, avšak využít ji mohou pouze majitelé herní konzole Xbox, nikoliv PlayStation. Základem problému je to, že ani jedna z těchto her nevyšla jako na PlayStation 5, a k dispozici jsou tak verze pro PS4, které je možné hrát v rámci funkcí zpětné kompatibility.
Studio Activision, které stojí za Call of Duty: Warzone, se k situaci odmítlo vyjádřit, avšak vydavatel Rocket League Psyonix byl sdílnější. Problém je dle něj v systému konzole PlayStation. Zatímco u nových Xboxů stačila ke zvýšení snímkové frekvence drobná oprava, PS5 vyžaduje plný herní port a přepracování, na což v současnosti nemá studio kapacity. Microsoft totiž integroval podporu 120 fps už do konzole Xbox One X, takže s ním vývojáři už delší dobu počítali. V ekosystému Sony je to ale novinka.
Podpora 120 Hz u PS5 tedy není žádný problém u nových titulů. U těch starších se jí však pravděpodobně dočkáme ve velmi malé míře. V nejbližší době bychom se mohli dočkat vylepšené verze Destiny 2, která bude podporovat 120 FPS jak na Xboxu Series X, tak na PS5.
Zdroj: eurogamer.net