Prodejna budoucnosti Alza.cz zaznamenala obrat téměř 13 mil. korun

Společnost Alza.cz po třech měsících vyhodnotila fungování pilotního projektu s názvem Prodejna budoucnosti. Provoz během této doby předčil očekávání – vytíženost se v období špičky (launche, soutěže apod.) pohybovala kolem 250 schránek denně a obrat činil 12,8 mil. korun. Celkem bylo vyřízeno 11 tisíc objednávek.

Zákazníci podle zpětné vazby na provozovně nejvíce oceňují výbornou dostupnost, rychlost a také soukromí. Využívají rovněž služeb odborníků přes videoterminál, prostřednictvím nichž jsou každý den obslouženy desítky požadavků. Průměrná doba rozhovoru je 3 minuty. Primárně žádají o pomoc s výběrem produktu, nezřídka se však ptají na samu inovativní provozovnu.

„Máme velikou radost, že uživatelská zkušenost vyšla tak pozitivně, protože spokojený zákazník je pro nás naprosto klíčový. Co se týká další provozovny, díky současným poznatkům ji v mnohém vylepšíme a zjednodušíme – efektivněji budeme pracovat s prostorem i použitým materiálem,“ sdělil Jan Moudřík, ředitel expanze a facility Alza.cz.

Nejvíce se na Prodejnu budoucnosti doposud objednávaly telefony, sportovní vybavení, příslušenství k elektronice a notebooky, přičemž nejvytíženější je kolem 17h. Na provozovně také proběhl launch několika prémiových novinek, např. smartphonu Samsung S9, o nějž mohli zákazníci i soutěžit, nebo nové mobilní vlajkové lodě P20 společnosti Huawei.

Protože se tento inovativní způsob prodeje velmi osvědčil, v létě se chystá spuštění druhé Prodejny budoucnosti, a to blízko stanice metra Budějovická. Nová pobočka přijde s některými změnami a vylepšeními, které vyplynuly ze zpětné vazby na pilot první provozovny. Menších změn dozná světelná navigace a změní se i použité materiály – nově přibudou cembritové desky a napínavý strop.