Programátor naučil neurální síť hrát Mario Kart

Programátor vystupující na streamovací platformě YouTube pod jménem SethBling se pochlubil videem, na němž „hraje“ legendární závodní hru Mario Kart neurální síť s názvem MariFlow. Tu sám vytvořil a k tomuto účelu předtím „vytrénoval“.

A nevedla si vůbec špatně, naopak. Po hodinách učení a dolaďování jejího chování se jí podařilo zcela bez cizí pomoci vyhrát zlatou medaili v závodě 50cc Mushroom Cup. SethBling již před dvěma lety vytvořil jinou neurální síť s názvem MarI/O, která se naučila hrát další „nintendovskou“ ikonickou hru Super Mario World. MariFlow i MarI/O čerpá podněty, jak co nejlépe hrát, z informací hráčů. Technicky vzato využívá MariFlow sadu predikcí pro tlačítka, o nichž se domnívá, že je SethBling v určitou chvíli na trati stiskne.

Největším rozdílem oproti starší neurální síti je to, že MariFlow je tzv. rekurentní neurální síť. To znamená, že je schopná si pamatovat informace. Ani tak to není žádný automatický proces. Potřebuje informace od člověka, který jí řekne, která informace je důležitá. MariFlow by se bez těchto informací mohla na trati ocitnout např. ve slepé uličce, z níž by se již nedostala.

SethBling tedy nahrál 15 hodin hratelnosti a soustředil se na těžké úseky, aby neurální síť věděla, co má na trati dělat. Díky patřičnému tréninku vyhrála nejen výše uvedený závod, ale zvítězila i v závodě Flower Cup a umístila se na druhém místě v závodě Star Cup.

Neurální síť je technologickým fenoménem dneška. Ve své vlajkové lodi Huawei Mate 10 ji používá společnost Huawei a její specializovaný neurální procesor je s telefonem provázaný takřka na všech úrovních. Technologii si osvojil i Google pro systém Neural Machine Translation, který zvyšuje přesnost a plynulost překladů  známé služby Google Translate.

 

Zdroj: theverge.com