Provozovatel obchodního řetězce Albert testuje navigační aplikaci pro své zákazníky

Jsou jednoduché nápady, o kterých si občas mnoha z nás řekne- proč to ještě nikdo neudělal? A navigační aplikace, která usnadní pohyb po velkých obchodech je přesně takovým nápadem. Mnoho odborníků na obchodní strategie tvrdí, že není nad to, zákazníka co nejvíce povodit po obchodě, aby dostal na něco chuť a nakoupil více zboží, občas však není od věci vsadit na to, že pokud zákazník bude cítit při nakupování pohodlí a dokáže svůj nákup vyřídit rychle, nezvolí příště konkurenci, ale vrátí se zpět.

Společnost Ahold, provozující v České republice řetězec obchodů Albert se rozhodla vyjít svým zákazníkům vstříc a nabídnout jim jednoduchou navigační aplikaci, která jim usnadní nákup a pomůže při hledání zboží. První verze aplikace je zatím testována v nizozemském supermarketu Albert Heijn v Hoofddorpu. Tříměsíční testovací provoz aplikace tam běží od srpna.

„Snažíme se našim zákazníkům ulehčovat a zpříjemňovat nakupování a nové technologie nám k tomu dávají řadu příležitostí,“ říká Steven de Kroes z oddělení vývoje obchodů Albert Heijn a doplňuje: „Asi se všichni shodneme, že nás nebaví hledat položky z nákupního seznamu. Díky aplikaci „Find my product“ se hledání stává minulostí a zákazníci v našich obchodech už vždy snadno a rychle najdou cestu ke každému produktu. V aplikaci stačí jen zadat název a na displeji smartphonu se objeví nejkratší cesta k hledanému cíli. Pak už pouze sledujete šipku v digitální mapě, stejně jako při jízdě autem.“

Aplikace Find my product funguje jako turistická navigace, kterou mnoho uživatelů využívá při výletech. Stačí zadat název zboží a aplikace jej vyhledá na mapě obchodu a ukáže nejrychlejší cestu k němu.

Od začátku roku také Ahold v Nizozemsku testuje systém nakupování Tap to Go, který umožňuje vzít zboží a pohodlně zaplatit, aniž by se zákazník jakkoliv zdržoval u pokladny.

Zdroj: tisková zpráva