Použito se svolením společnosti Pico

Provozovatel TikToku jde ve stopách Facebooku, koupil čínského výrobce VR Pico

Společnost ByteDance se díky své sociální síti TikTok stala velkým světovým hráčem, který zdaleka přesáhl čínský trh. Aktivity této společnosti se vyplatí sledovat a jednou z nejnovějších akvizic ByteDance je nákup společnosti Pico, jednoho z největších čínských výrobců brýlí pro virtuální realitu.

Zástupce ByteDance řekl CNBC, že „komplexní sada softwarových a hardwarových technologií společnosti Pico, stejně jako talent a hluboká odbornost týmu podpoří náš vstup do prostoru VR a dlouhodobé investice v této nově se objevující oblasti.“ Bylo to „optimistické ohledně budoucnosti VR a jejího souladu s naším posláním“.

Společnost Pico vydala na trh celou řadu náhlavních souprav označených jako Neo, naposledy Pico Neo 3. Brýle Pico jsou designované pro použití v domácnostech i u profesionálních zákazníků. Podle zpráv z trhu je Pico třetím největším výrobcem náhlavních souprav VR po dceřiné společnosti Facebook Oculus a čínské společnosti DPVR.

Právě spojení Facebooku a výrobce VR brýlí Oculus mohlo být pro Pico inspirací. To, co zpočátku řada skeptiků kritizovala, se ukázalo jako vysoce funkční a světy VR a Facebooku vzájemně prorůstají čím dál více.

Výhodou pro Pico je, že Oculus, světový lídr VR, nepůsobí v Číně. Otázkou bude, jestli a případně v jakém časovém horizontu se TikTok a Pico propojí, zpočátku pravděpodobně budou fungovat paralelně vedle sebe.

Zdroj: theverge.com