První elektrický motocykl společnosti Ducati se představí na závodech MotoE
Italský výrobce motocyklů Ducati představil svůj první elektrický motocykl, který bude klíčovou součástí závodů e-motocyklů MotoE v sezóně 2023. Prototyp V21L je na první pohled téměř stejný jako klasický motocykl Ducati, oproti běžným modelům je ale vyroben z uhlíkových vláken a pod kapotou ukrývá elektromotor o výkonu 150 koní a 18kWh baterii.
Jde o významný stroj, jelikož Ducati bude v letech 2023–2026 výhradním dodavatelem všech 18 motocyklů používaných pro závody světového poháru FIM MotoE.
Prototyp V21L váží 225 kilogramů, což je na závodní motocykl překvapivě mnoho (pro představu o 65 kilogramů víc než váží modely ICE, nicméně o 35 kilogramů méně než e-motocykly Energica, které se v současnosti používají v závodech MotoE). Necelá polovina hmotnosti přitom připadá na baterii.
V21L lze nabít na 80 % za pouhých 45 minut a má dostatečný dojezd pro absolvování požadovaných sedmi kol na klíčových tratích GP. Na okruhu Mugello MotoGP v Toskánsku tento model údajně dosáhl rychlosti až 275 kilometru v hodině.
Zajímavé je, že společnost Ducati před tímto modelem nikdy elektrická vozidla nevyráběla, závodníky by však mohlo uklidnit prohlášení, v němž výrobce uvedl, že při návrhu modelu využil své bohaté závodní zkušenosti. Tyto zkušenosti poté plánuje přenést i do spotřebitelských modelů. Po vyřešení otázky velikosti, hmotnosti a dostupnosti nabíjecích sítí se totiž tento výrobce plánuje vrhnout také do výroby motocyklů Ducati pro běžné řidiče.
Zdroj: engadget.com