PUBG dostane v Číně i mobilní verzi

Multiplayerový akční hit žánru battle royale PlayerUnknown’s Battlegrounds nejen že se dostane oficiálně do Číny, ale podívá se zde i na mobilní telefony. K tomu má tvůrcům ze studia Bluehole pomoci společnost Tencent.

Mediální, internetový a technologický obr se v Číně ujme i výhradní distribuce titulu a provedení nezbytných úprav v duchu socialistických hodnot a čínské kultury, aby zde neměl potíže s cenzurními úřady. Jak víte z našich předchozích novinek, PUBG se za několik posledních měsíců stal nedostižným herním fenoménem, který prakticky měsíc co měsíc překonává prodejní rekordy, i když je formálně stále v předběžném přístupu na Steamu. Poslední čísla hovoří o 21 mil. prodaných kopií.

Podle prohlášení Tencentu bude mobilní verze hry z hlediska herních principů z větší části stejná jako počítačová, ale bude upravena tak, aby fungovala na menších obrazovkách s dotykovým ovládáním. Společnost se zatím nezmínila, kdy by obě verze mohly vyjít a jestli se objeví i mimo pevninskou Čínu. Podle webu theverge.com by  mobilní verze měla vyjít jako první.

Jak web také uvádí, specifické lokální verze prodejních hitů nejsou v nejlidnatější zemi světa ničím neobvyklým – v Číně je již nějakou dobu k dostání např. free-to-play verze slavné FPS série Call of Duty. Čínský trh se ale především orientuje na mobilní segment herního byznysu (podle analytické společnosti IHS Markit tvoří čínský mobilní herní trh se svými 25,6 mld. dolarů čtvrtinu globálního trhu s mobilními hrami) a Tencent se snaží tento trend podporovat i svými tituly. Stojí např. za populární MOBA strategií Honour of Kings, kterou vydal v roce 2015. Hra si rychle našla své příznivce a v současné době ji v zemi hraje zhruba 200 mil. hráčů.

Společnost hodlá brzy vypustit celosvětovou verzi hitu pod „hrdinským“ názvem Arena of Valor.

 

Zdroj: theverge.com, gamesindustry.biz