Původní díly hry Doom se dočkaly rozsáhlého vylepšení. Poprvé se dočkají širokoúhlého zobrazení
Asi žádná jiná videohra nemá v herním světě takové postavení jako Doom. I dvacet sedm let po svém vydání má stále aktivní hráčskou komunitu a z neoficiálních i oficiálních zdrojů se jí dostává péče, kterou by jí mnohé jiné tituly mohly jen závidět. A vzorně se o svou značku stará také vydavatel Bethesda, který minulý týden vydal pro hry Doom a Doom II: Hell On Earth poměrně rozsáhlý update.
Asi nejviditelnější změnou je podpora širokoúhlého vykreslování. Původní Doomy je díky ní možné hrát na monitorech s poměrem stran 16:9 bez toho, že by okraje obrazovky byly tvořeny černými pruhy. Širokoúhlé zobrazení podporuje nejen hra samotná, ale také grafika hlavních menu a načítacích obrazovek. Po přidání možnosti hrát původní díly Doom v 60 FPS, které jsme se dočkali v lednu, se jedná o nejvýraznější krok vpřed v oblasti herní grafiky.
Nový poměr stran ocení především hráči, kteří Doom hrají na zařízeních, jako je Nintendo Switch nebo mobilní telefony, které mají poměrně protáhlé displeje, a Doom tak mohli hrát pouze na úzkém pásu obrazovky. Mobilní verze her se dočkají i dalších vylepšení, jako je podpora vyšší obnovovací frekvence, tedy 120 a 90 Hz. Verze pro iOS se dočká vylepšeného dotykového ovládání.
Ze strany Bethesdy se jedná také o gesto dobré vůle poté, co loni v létě narychlo odstraňovala z nově vydaných verzí hry Doom ochranu, která vyžadovala mimo jiné přihlášení k online účtu, což vedlo k nevůli fanouškovské obce.
Zdroj: slayersclub.bethesda.net