Razer představil revoluční klávesnici Huntsman V2 Analog, která registruje sílu stisku
Nejnovější klávesnice Razer Huntsman V2 Analog vypadá podobně jako klasické modely, revoluční změnu však přinášejí spínače. Ty totiž mohou pracovat analogově, což v praxi znamená, že dokáží emulovat analogové joysticky gamepadu, tedy umí vyhodnotit tlak, kterým jednotlivé klávesy stisknete. Tento způsob ovládání nabízí podstatně širší možnosti využití. Pokud například budete chtít, můžete klávesnici naprogramovat k tomu, abyste se při slabém stisknutí klávesy ve hře pohybovali pomalu, zatímco při silném stisku budete běžet.
Analogové ovládání by podle Razeru mělo fungovat u všech her, které podporují gamepad. Každopádně využití výše zmíněné funkce vyžaduje použití softwaru Synapse. Přeprogramování kláves na analogové také přepíše její původní funkci, každopádně ji bude možné vrátit zpět, případně udělit jinému tlačítku.
Vzhledem k analogovému ovládání lze navíc využít zajímavou možnost přidělit dvě funkce jednomu tlačítku (pochopitelně smysl to bude mít jen v případech, kdy jde o operace, které spolu souvisí). Při slabém stisku například můžete pomocí daného tlačítka odjistit granát a při úplném stisku téže klávesy jej hodit.
A ačkoli klávesy mají výchozí zdvih 3,6 mm, budoucí majitelé mohou zdvih snížit až na 1,5 mm, případně v rozmezí mezi těmito dvěma hodnotami. Kratší zdvih se může hodit v případě, pokud se obáváte, že klávesy nezaregistrují váš stisk. Spínače totiž vyhodnocují sílu stisku pomocí infračerveného světla, které měří vzdálenost po stisku klávesy a na základě toho určuje, jaká reakce je na místě.
Kromě revoluční analogové funkce však Huntsman V2 Analog nabízí klasickou výbavu: připojení pomocí USA a RGB podsvícení. V balení najdete i koženkovou podložku, která se ke klávesnici připojí pomocí magnetu. Co se týče ceny, ta byla stanovena na 250 dolarů (v přepočtu tedy asi na 5 500 korun bez daně). Prodávat se začne již od 9. února.
Zdroj: theverge.com