Remake System Shocku je stále ve vývoji, vyjde v prvním čtvrtletí roku 2020
Vývoj remaku legendárního kyberpunkového akčního RPG System Shocku z roku 1994 stále pokračuje a v modifikované podobě má vyjít v prvním čtvrtletí roku 2020. Informovali o tom tvůrci ze studia Nightdive.
Studio vývoj remaku, zaplaceného v crowfundingové kampani, v únoru pozastavilo a backerům oznámilo, že chce změnit dosavadní plány tak, aby hra co nejvíce připomínala svou předlohu. V rozhovoru pro magazín PC Gamer na akci GDC šéf studia Spephen Kick řekl, že rozhodnutí tvůrci učinili na základě odezvy právě od backerů. Podle něj vývoj v poslední době nešel správným směrem a backeři by nedostali hru, kterou jim studio slíbilo.
Hra již v minulosti jednou změnou prošla, když změnila engine z Unity na Unreal, a ten se měnit již nebude. Nyní studio plánuje vydat „přesně takovou hru, jaká byla slíbena“, což však znamená, že se opozdí o více než dva roky, protože remake měl podle původních představ vyjít již na konci loňského roku. To také znamená, že pravděpodobně vyjde dříve než připravovaný System Shock 3, na němž pracují „duchovní otcové“ prvního dílu Paul Neurath a Warren Spector ze studia Otherside Entertainment.
Podle studia Nightdive nebyly důvodem ke změně finanční potíže, problém byl prý v tom, že v jisté fázi vývoje začali tvůrci do hry přidávat prvky, díky nimž sice nabývala na komplexnosti, nicméně ji zároveň vzdalovaly od původní vize. Projekt před dvěma lety vybral na Kickstarteru 1 350 700 dolarů.
Zdroj: gamesindustry.biz, pcgamer.com