Řidiči Uberu vydělali za rok na spropitném přes 600 mil. dolarů

Uber se pochlubil, že za rok dali zákazníci jeho řidičům přes mobilní aplikaci spropitné v hodnotě více než 600 mil. dolarů. Zákazníci jim mohou „přilepšit“ i za doručení jídla v rámci služby UberEats.

Spropitné mohou zákazníci nabídnout poté, co řidiče v aplikaci „hvězdičkově“ ohodnotili, a podle svých finančních možností si mohou vybrat z předem určeného rozmezí částek. Pokud zákazník na místě z nějakého důvodu diškreci dát nemůže, může tak učinit dodatečně, a to až do 30 dnů od jízdy či doručení objednávky. Mobilní aplikace nabízí podrobné informace o tom, u kterých jízd zákazník spropitné dal a v jaké částce.

Řidiči si k možnosti přijímat tuzéry musejí mobilní aplikaci updatovat a klepnout na tlačítko „Příjímat spropitné“. Peníze mohou také „zkasírovat“ pomocí služby Instant Pay, hned jak je od uživatelů obdrží.

Uber měl v minulosti ke spropitnému ne zcela vyjasněný postoj. V jednu chvíli web společnosti zákazníky např. informoval, že je zahrnuto v ceně jízdy, i když ve skutečnosti nikdy nebylo. Definitivně změnil názor až loni v červnu, odkdy zákazníci mohou dávat řidičům spropitné „podle vlastního uvážení“, jak nyní web píše. Mezi nejštědřejší dárce diškrece patří zákazníci ve městech Salt Lake City, San Antonio, Kansas City, Nashville a New Orleans.

Hlavní konkurent Uberu Lyft umožňuje dávat „digitální spropitné“ již několik let a loni v červnu oznámil, že jeho řidiči si za čtyři roky takto přišli na 250 mil. dolarů.

 

Zdroj: digitaltrends.com, techcrunch.com