Foto: se svolením Roblox

Roblox uvádí na trh první generativní nástroje AI pro tvorbu her

Minulý měsíc společnost Roblox představila svou vizi tvorby obsahu s pomocí umělé inteligence a představila budoucnost, kdy generativní umělá inteligence pomůže uživatelům vytvářet kód, 3D modely a další prvky pouze pomocí textových pokynů. Nyní společnost podniká první kroky k tomu, aby se každý uživatel Robloxu mohl stát tvůrcem, a v beta verzi spouští své první nástroje umělé inteligence: Code Assist a Material Generator.

Ačkoli ani jeden z těchto nástrojů není zdaleka schopen vygenerovat z textového popisu hratelný Roblox, vedoucí studia Stef Corazza řekl publiku na konferenci GDC 2023, že nástroje mohou pomoci automatizovat základní kódovací úkoly, aby se [uživatelé] mohli soustředit na tvůrčí práci. Prozatím to znamená, že je možné generovat užitečné úryvky kódu na základě krátkých pokynů. Oznámení Robloxu k uvedeným nástrojům následuje několik příkladů – např. generování realistických textur pro „jasně červený skalní kaňon” a „barevné sklo” nebo vytvoření krátkého funkčního kódu, který způsobí, že určité objekty změní barvu a samovolně se zničí.

Obě tyto funkce vám mohou být povědomé, pokud jste experimentovali s chatboty s umělou inteligencí. GPT-3 již umí vytvářet funkční fragmenty kódu na základě podnětů.

Code Assist vypadá slibně, ale Roblox upozorňuje, že není dokonalý a může generovat nesprávné nebo zavádějící informace. „Stále je na vás, abyste návrh kódu zkontrolovali, otestovali a určili, zda je v daném kontextu vhodný.” Přesto se Corazza z Robloxu zdá být přesvědčen, že se jedná o první krok k tomu, aby se každý uživatel platformy stal tvůrcem, a naznačuje, že může trvat jen pár let, než tyto nástroje budou moci generovat plně hratelné, interaktivní 3D scény na základě jednoduchého pokynu.

Zdroj: engadget.com