Foto: se svolením Roblox

Roblox zdokonalí vzhled avatarů – přibude vrstvené oblečení a obličejová mimika

Populární platforma pro designování vlastních her a jejich sdílení Roblox ohlásila několik novinek. Aby postavy nevypadaly tak kostrbatě, jako dosud, ale realističtěji, na své vývojářské konferenci oznámila novinky, které k tomuto cíli pomohou.

Jednou z nich je vrstvené oblečení. Na tomto vylepšení Roblox pracuje již od roku 2020. Nově tak bude oblečení postavy přirozeně obepínat, bude jim sedět na míru, a to, ať už půjde o člověka, nebo třeba dinosaura. Tato funkce je prozatím dostupná pouze v beta verzi editoru avatarů Roblox Studio a prozatím není jasné, kdy bude dostupná všem hráčům.

Generální ředitel Robloxu David Baszucki k novince během konference uvedl toto: „Sebeidentifikace je klíčovým pilířem metaversa a možnost přesně přizpůsobit oblečení svému jedinečnému avatarovi je pro osobní vyjádření nejdůležitější.“

Kromě této novinky však Roblox oznámil také další funkci Dynamic Heads, díky níž dojde k přidání obličejových animací, potažmo mimiky. To v praxi znamená, že ústa postavy by se mohla pohybovat v rytmu její řeči apod. Nicméně prozatím je jisté, že než se dočkáme animací obličeje, bude to nějakou dobu ještě trvat, jelikož k ní mají prozatím přístup pouze vývojáři. Jde však o důležité kroky vpřed, které posunou design postav na vyšší úroveň.

Navíc Roblox oznámil také nový způsob, jak mohou tvůrci vydělávat peníze. Ti budou nově moci na omezenou dobu vystavit na prodej předměty, které sami navrhli. Půjde o sběratelské předměty, které budou mít vyšší hodnotu, než ostatní zboží, které ve hře prodávají.

Zdroj: engadget.com