Foto: se svolením Cruise

Robotické taxíky Cruise musí kvůli nehodě omezit provoz

Společnost Cruise, která provozuje autonomní taxislužbu, bude muset omezit provoz. Podle deníku The New York Times a serveru TechCrunch požádal kalifornský úřad pro motorová vozidla (DMV) tuto společnost, aby zmenšila svůj vozový park na polovinu. Je to kvůli incidentu, při němž se v San Franciscu jeden z robotických taxíků Cruise srazil na křižovatce s hasičským vozem. Hasičský vůz měl zapnuté sirény a červená světla a v té době zasahoval u mimořádné události, zatímco na palubě autonomního taxíku byli cestující, kteří utrpěli lehčí zranění. Při jiném, méně kontroverzním incidentu několik dní předtím uvízlo vozidlo Cruise v mokrém betonu.

DMV ve svém prohlášení uvedl, že jeho hlavním cílem je bezpečný provoz autonomních vozidel a bezpečnost veřejnosti, která s těmito vozidly sdílí silnice. Dodal také, že si vyhrazuje právo na prošetření skutečností pozastavit nebo zrušit povolení k testování a/nebo nasazení, pokud zjistí, že vozidla společnosti představují hrozbu pro bezpečnost veřejnosti. Agentura požádala společnost Cruise, aby omezila počet vozidel bez řidiče v provozu na 50 ve dne a 150 v noci, a to přinejmenším do ukončení vyšetřování.

Ve svém vysvětlení generální ředitel společnosti Cruise pro San Francisco Greg Dietrerich uvedl, že autonomní taxi identifikovalo vozidlo záchranné služby, jakmile se objevilo na dohled. Podle něj prý také dokázalo zachytit sirény hasičského vozu, jakmile byly rozeznatelné od hluku v pozadí. Nebylo ale možné vidět vozidla přijíždějící zpoza rohu, dokud nebyly fyzicky velmi blízko křižovatky, kde se incident stal. Autonomní vozidlo mělo dále problémy s předvídáním dráhy hasičského vozu, protože to se přesunulo do protisměrného jízdního pruhu, aby mohlo jet na červenou. Dietrerich uvedl, že AV Cruise identifikoval riziko srážky a aktivoval brzdu, nicméně kvůli komplikovaným podmínkám se nedokázal srážce zcela vyhnout.

Žádost DMV přichází jen několik dní poté, co kalifornská komise pro veřejné služby (CPUC) odhlasovala, že Cruise i Waymo mohou v San Francisku uskutečňovat jízdy bez řidiče kdykoli během dne. Předtím mohla společnost Cruise nabízet tento typ jízd pouze v omezených oblastech města mezi 22:00 a 6:00 hodinou ranní. Vzhledem k současné kolizi zůstává otázkou, zda šlo o dobré rozhodnutí.

Zdroj: engadget.com