Rodiče v Kalifornii žalují Epic kvůli lootboxům
Studio Epic čelí Kalifornii žalobě rodičů jednoho z hráčů, kteří tvrdí, že mechanika Fortnight Save the World byla nespravedlivá a klamala spotřebitele. Jedná se o funkci, kterou v současné podobě už ve světě Fortnite nenajdete a objevila se pouze v ve výše zmíněném módu Save the World nikoliv v populárním režimu Battle Royale, který přinesl hře fenomenální úspěch.
Žalobce, který rodinu zastupuje tvrdí, že Epic svým jednáním a obchodním modelem poškodil kromě klienta jehož zastupuje stovky tisíc dalších hráčů. Tvrdí, že Llama loot box obsahovaly velice málo vzácných předmětů, které autoři slibovali. Obchodní praktiky studia Epic byly dravé a zaměřily se podle něj na mladé hráče, které klamaly falešnou vidinou štěstí.
Hlavním sporným momentem je fakt, že Epic nezveřejnil poměr, v jakém byla šance získat skutečně cenné výhry. Podle Právníka byly však tak nízké, že nebylo prakticky možné zajímavější výhru získat a hráči byli motivováni utrácet více peněz. Problém toho argumentu však je, že ani žalujíc strana tento poměr nezná.
Lootboxy se staly velkým právním tématem v loňském roce, kdy soudy po celém světě řešily, zda je možné označit je za hazard. Jedním z jejich hlavních problémů byl fakt, že byly cíleny především na mladé hráče, kterým často nebylo ani patnáct let. V souvislosti s jejich problematikou se nejčastěji mluvilo o hře Star Wars Battlefront II, která lákala na placené lootboxy ačkoliv sama o sobě stála šedesát dolarů. Jak však současný spor ukazuje, svědkem právních bitev na téma lootboxy budeme zřejmě i v tomto roce.
Zdroj: theverge.com