Rolls-Royce plánuje nahradit britské vlaky hybridními alternativami

Britská inženýrská společnost Rolls-Royce podepsala smlouvu s firmou Porterbrook o testování vlaků na hybridní pohon (kombinující elektřinu a diesel) na zdejších železnicích. Pokud půjde vše podle plánu, mohly by na nich být v průběhu dvacátých let nasazeny až stovky k životnímu prostředí šetrnějších vlaků.

Vlaky hybridní technologií vybaví pod Rolls-Royce patřící firma Rolls-Royce Power Systems, která vyrábí motory a strojní zařízení používané např. ve vlacích, lodích, nákladních vozech nebo důlních a jaderných elektrárnách. Momentálně je to jedna z nejrychleji rostoucích součástí společnosti a jedním z tahounů růstu je právě hybridní technologie.

Vlaky budou konkrétně osazeny pohonným systémem MTU Hybrid Powerpack, díky němuž se nejen sníží emise CO2 produkované dieselovými motory, ale významně i hluk vlaků, a jejich provoz bude navíc pro provozovatele levnější.

Británie si vytkla za cíl do roku 2040 postupně vyřadit z provozu veškeré dieselové vlaky. Dodání uvedené technologie do těchto vlaků přinese částečnou elektrifikaci železničních sítí bez nutnosti budovat drahou zastřešující infrastrukturu.

Podle ústavu The Institution of Mechanical Engineers je v současnosti elektrifikováno jen 42 % britské železniční sítě a Británie tak v tomto ohledu zaostává za ostatními evropskými zeměmi. Vláda navíc loni v některých částech země zrušila několik elektrifikačních projektů a rozhodla se jít raději cestou hybridní elektrifikace.

Společnost Rolls-Royce také uvedla, že podepsala dohodu o testování zmíněné technologie ve vlacích irského železničního provozovatele Iarnród Éireann (Irish Rail). Postupně by jí mohlo být vybaveno až 234 vlaků.

 

Zdroj: independent.co.uk