Samsung vydal novou reklamu, ve které se posmívá iPhonům

Asi v málo kterém obchodním odvětví bychom našli takovou rivalitu a vůli k soutěžení, jaké jsou v oblasti mobilních telefonů mezi značkami Apple a Samsung. Již několik let obě kralují high-endové kategorii mobilních telefonů a téměř každý rok se předhání, kdo nabídne fanouškům větší výkon a novější technologie.

Jejich vzájemné soupeření se projevuje i mezi fanoušky a právě toho využívá nová reklama, kterou vydala společnost Samsung. V ní ukazuje vývoj telefonů Samsungu a iPhonů za posledních deset let na příběhu jednoho fanouška, který se musí neustále potýkat s problémy, které ale konkurenční Samsung nemá. Od malé kapacity paměti iPhonu 3GS přes absenci podpory stylusu u iPhonu 5s a dlouhého čekání na iPhone 6s, až po podivné konektorové řešení iPhonu 7. Hlavní hrdina se nakonec přidá k dívce, kterou obdivuje, a zakoupí si Samsung Galaxy Note 8. Celá reklama končí sloganem Upgrade to Galaxy. V reklamě se několikrát objeví logo nakousnutého jablka.

Reklama si vybírá jednotlivé body z historie vývoje telefonů a podprahově upozorňuje na to, že s mnohými technologiemi přišel Samsung dříve než Apple. Ten je jen převzal, zdokonalil a zabalil do dokonalého marketingu.

Soupeření obou firem je zajímavé i v tom, že Samsung vyrábí klíčovou část nejnovějších iPhonů – OLED displej – a za své rekordní tržby, kterých dosáhl v posledním čtvrtletí, vděčí mimo jiné i dodávkám displejů pro Apple. Jistě ne náhodou vyšla tato reklama dva dny po zahájení prodeje nejnovějšího modelu iPhone X, který je na pultech obchodů od minulého pátku. Apple se k reklamě zatím nevyjádřil.

Samsung touto reklamou potvrzuje svou obchodní a marketingovou dravost. Už nyní se spekuluje o tom, že podobně jako loni uzavřel se společností Qualcomm dohodu, podle které budou nejnovější čipy Snapdragon 845 poskytnuty přednostně Samsungu, aby jeho chystaná vlajková loď Galaxy S9 byla první, která jej bude využívat.

Zdroj: 9to5mac.com cnet.com