Šéf Ubisoftu potvrdil, že budoucí generace konzolí bude mít plnou zpětnou kompatibilitu se staršími tituly. Jak to ovlivní trh?

Nadcházející generace herních konzolí Xbox a PlayStation přinese jednu zásadní novinku (tedy alespoň v případě konzole od Sony) a to úplnou zpětnou kompatibilitu s hrami na konzole předchozí generace. Kromě samotných vývojářů konzolí to potvrdil i Yves Guillemot, vedoucí pracovník herního gigantu Ubisoft. Jedná se o zdánlivou drobnost, která však má potenciál změnit celý trh.

Hlavním dopadem bude to, že se předchozí generace konzolí udrží na trhu podstatně delší dobu, než tomu bylo v předchozích případech. Otázkou zůstává, jestli výrobci konzolí budou dále podporovat vývojářské nástroje pro starší konzole a i na ně budou vznikat nové hry. Pokud ano, mohli bychom mluvit bez nadsázky o revoluci v celém odvětví. I pokud tomu tak ale nebude, budou mít vývojáři důvody pečovat o hráče současné generace her patchy i novým obsahem, protože hráči budou mít možnost u nich zůstávat.

Důvodů, proč by mohli výrobci konzolí zpětnou kompatibilitu povolit, je hned několik. Tím prvním je stále menší míra zásadních technických pokroků ve hrách. Hry na současnou generaci konzolí sice nepodporují technologie jako ray tracing a další pokročilé grafické technologie, neznamená to ale, že by za několik let vypadaly zastarale a byly nehratelné. Dalším důvodem je ustálení architektury konzolí, hardwarová podobnost zpětnou kompatibilitu velmi usnadní.

A v neposlední řadě se tento krok výrobcům konzolí pravděpodobně vyplatí, protože hlavní tržby nemají z prodeje hardwaru, ale prodeje licencovaných her. A na ten by zpětná kompatibilita vliv mít neměla. Podpora zpětné kompatibility možná zpomalí prodej nové generace konzolí, ale otázkou je, nakolik to bude jejich výrobcům vadit.

To, jak bude distribuční strategie Sony a Microsoftu fungovat v reálu a jak ovlivní případnou prodejnost, se zřejmě dozvíme na podzim letošního roku, kdy obě konzole vstoupí na trh.

Zdroj: cnet.com