Siemens představil způsob, jak dobíjet elektromobily za jízdy pomocí trolejí

Někdy vede cesta inovací novinkami a překvapivými řešeními, jindy ukazuje, že stačí oživit něco co už známe a co vlastně dobře funguje. O silnicích, jež by byly schopné nabíjet auta za jízdy se spekuluje poměrně dlouho, zatím však není jasné, jakým způsobem by se to dalo realizovat. Společnost Siemens přišla s nápadem eHigway, který nyní testuje v Německu, jeho princip je jednoduchý, využívá totiž trolejové vedení.

V rámci pilotního programu je trolejí, jež neustále nabíjí speciální hybridní kamiony Scania vyvinuté společností VW Grup, vybaven úsek dálnice nedaleko Frankfurtu. Počítá se s tím, že testovací fáze projektu by měla běžet do roku 2022 a v případě úspěchu by se potom měla rozšířit na další silnice v Německu.

Princip systému je poměrně jednoduchý. Automobily jsou pomocí pantografových tyčí připojená k trolejím, která jim dodává 670 voltů stejnosměrného napětí. Jeho výhoda je v tom, že dokáže nabíjet automobily, které přitom mohou jet rychlostí 90 kilometrů za hodinu. Po nabití (nebo kdykoliv během něj) se mohou odpojit a využívat vlastní pohon z baterie.

Podle výpočtů společnosti Siemens mohou ušetřit takto upravené dálnice na jednom 40tunovém nákladním vozu 20 000 eur na 100 000 kilometrů jízdy. Plně elektrická nákladní vozidla by mohla ušetřit mnohem více.

Systém by samozřejmě vyžadoval vybudování speciálních dobíjecích pruhů na dálnicích a předpokladem jeho rentability je dostatek elektrických vozidel, jež by jej mohla využívat.

Zdroj: businessinsider.com