Skupina Which? zastupující internetové zákazníky upozorňuje, že Facebook efektivně nedokáže bojovat s obchodem s falešnými recenzemi

Internet dnes plní řadu funkcí a jednou z nich je i to, že je obrovským tržištěm, kde miliony lidí denně nakupují zboží všeho druhu. Zboží si však logicky nemohou prohlédnout a posoudit jeho kvalitu, a tak se často rozhodují na základě recenzí a zkušenosti jiných uživatelů. A právě takové recenze mohou být na internetu horké zboží.

Skupina Which?, která zastupuje nakupující největšího internetového obchodu světa Amazon v červnu vyzvala společnost Facebook, aby zakročil proti několika skupinám na své sociální síti. Jejich účel byl jednoduchý, uživatelům tam byly nabízeny některé výrobky výměnou za to, že oni na ně napíší kladné recenze a vloží je do systému Amazonu.

Facebook na výzvu zareagoval tím, že řadu skupin zakázal nebo rovnou zrušil. Více než měsíc po tom si udělala skupina Which? Nový průzkum a zjistila, že se jí podařilo bez problémů připojit nejméně k 10 skupinám, které nabízeli produkty výměnou za pozitivní recenze. Za posledních 30 dní v nich bylo zveřejněno nejméně 55 000 příspěvků nabádajících uživatel k psaní podvodných recenzí.

Ačkoliv Facebook na první výzvu sdružení zareagoval, nově vzniklé skupiny nechává dále aktivní. Podle sdružení by měl Facebook proti podobným praktikám bojovat podobně jako proti jiným toxickým a podvodným obsahům jako je šíření nenávistného obsahu, pornografie nebo prodeje drog. Facebook je obecně rozšířená platforma kam se dostane úplně každý a proto je ideálním prostředím pro osoby, které shání obyčejné lidi k psaní pochvalných recenzí na výrobky jež mohou být nekvalitní a často i nebezpečné. Proto je potřeba, aby proti tomuto fenoménu největší sociální síť světa bojovala.

Zdroj: bbc.com