Foto použito se svolením společnosti Google.

Služba Google Stadia představila koncept plnohodnotného dotykového ovládání, cílí na strategické hry

Streamovací projekt Google Stadia zatím nepatří mezi nejúspěšnější. Po velkolepém vstupu na trh a ambiciózních plánech spíše upadá. Změnit nebo alespoň zmírnit by to mohlo větší zaměření na trh s mobilními zařízeními. Prvním pokusem o tuto změnu bude strategická hra Humankind z dílny Amplitude Studios podporující technologii Direct touch.

Jedná se o změnu ovládacích prvků, která do hry naplno zapojuje možnosti dotykového displeje, a to bez nutnosti vytvářet virtuální ovládací prvky. Hra se díky němu ovládá pomocí gest a dotyků, které se hráč naučí, a nic mu tak nepřekáží ve výhledu na dění ve hře. Technologie pochopitelně využívá zapojení dotyku více prstů.

Strategie Humankind by také měla přinést dlouho očekávanou funkci, která hráči umožní „předat“ svou hru divákům na streamu, aby oni pokračovali dále dle svých rozhodnutí. Tuto možnost propagovala společnost Google od samého začátku provozu projektu Stadia, avšak doposud se jí ji nepodařilo zrealizovat. Otázkou je, kolik bude mít strategie Humankind diváků.

Zapojení plnohodnotného dotykového ovládání je jistě milým krokem vpřed, avšak je využitelné jen u části herní produkce. Direct touch tak využijí primárně strategie nebo adventury nebo jiné poklidné žánry. U frenetických akcí se zdá být využitelnost tohoto systému minimální.

Otázkou je také, jak si systém poradí s vyšší latencí. U dotykového ovládání očekává hráč přirozeně okamžitou odezvu. Ta však nemusí být u pomalejšího připojení k internetu dostupná. Hra Humankind s podporovanou technologií Direct touch vychází už tento týden.

Zdroj: theverge.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.