Služba Spotify by mohla mít do konce roku kolem 200 mil. uživatelů

Největší hudební streamovací služba Spotify by mohla koncem roku dosáhnout mety 200 mil. globálních uživatelů. Číslo zahrnuje předplatitele i uživatele, kteří poslouchají hudbu zdarma s reklamou.

Tento rok by mohla uživatelská základna předplatitelů služby narůst až na 96 milionů. Pro srovnání: koncem loňského roku měla 71 mil. předplatitelů, takže z roku na rok očekává zhruba 30% zvýšení. Celkový počet uživatelů, kteří službu využívají alespoň jednou měsíčně, by mohl být koncem roku mezi 198–208 miliony.

V kratším časovém rámci, konkrétně do konce března, Spotify předpokládá, že počet předplatitelů stoupne na 73–76 milionů. Největšímu konkurentovi platformy, streamovací službě Apple Music, přibylo za jeden měsíc (od února do března) 2 mil. předplatitelů a celkem jich má 38 milionů. Spotify má oproti jiným streamovacím službám – např. od Googlu, Amazonu nebo zmíněnému Applu – výhodu v tom, že kromě předplatného nabízí i poslech zdarma, byť s reklamou. Předplatné, zahrnující hudební obsah bez reklam a různé bonusy, stojí 10 dolarů měsíčně.

Služba také zveřejnila odhad tržeb za letošní rok – podle finanční projekce by mohly dosáhnout 6,1 mld.–6,5 mld. dolarů, což by oproti loňskému roku znamenalo zvýšení o 20–30 %, nicméně oproti roku předcházejícímu snížení o 9–19 procentních bodů. Provozní zisk společnost očekává záporný, ztráta by se měla pohybovat mezi 284–408 mil. dolarů.

Začátkem dubna jde švédská společnost se svými akciemi na newyorskou burzu a podle pozorovatelů by mohla činit její tržní hodnota přibližně 20 mld. dolarů.

 

Zdroj: cnet.com, techcrunch.com