Snapchat má podle svého CEO politické reklamy pod kontrolou

S blížícími se americkými prezidentskými volbami začíná po celém světě rezonovat téma politické reklamy v sociálních sítí. Pod drobnohledem se ocitla především společnost Facebook, jejíž jméno je s politickými skandály a reklamou zmiňováno nejčastěji. CEO Facebooku Mark Zuckerberk ale odmítl, že by Facebook politickou reklamu nějak omezoval, protože by to podle něj omezovalo svobodu slova.

Na konto politické reklamy se nyní vyjádřil také Evan Spiegel CEO konkurenční sociální sítě Snapchat. Ten řekl, že na této sociální síti sice politická reklama zůstává, bude ale podrobena důsledným kontrolám, aby jejím prostřednictvím nedošlo k matení veřejnosti a šíření dezinformací. Ředitel Snapchatu dodává, že politická reklama na jeho sociální síti je důležitá, protože většina uživatelů jsou mladí lidé a je důležité podnítit u nich zájem o politiku a veřejné dění.

Facebook se ocitl pod palbou kritiky několikrát. Naposledy v letošním roce, kdy umožnil týmu amerického prezidenta Trumpa zveřejnit reklamu namířenou proti Joe Bidenovi, potencionálnímu soupeři v příštích prezidentských volbách. Toto sdělení bylo přitom z velké části založeno na nepravdivých údajích.

Sociální síť Facebook má v oblasti politické reklamy největší dosah a Snapchat nebo Twitter jsou oproti němu v této oblasti drobní. Politická reklama do veřejného prostoru a tedy i na sociální sítě jistě patří, je však dobré dbát na to, aby byla založena pravdivých informacích. Právě sociální sítě a tamní nepravdivá sdělení měly velký vliv na odhlasování Brexitu a sami tvůrce „Leave“ kampaní krátce po výsledku přiznali, že v řadě věcí lhali.

Zdroj: theverge.com