Sony chce přivést zpět na scénu svého robotického mazlíčka Aiba

Společnost Sony má v plánu oživit Aiba, svého robotického psa, kterého představila v roce 1999, ale o sedm let později jej „zařízla“ kvůli snižování stavů v příslušné divizi. Nová verze by měla přinést znatelné vylepšení v jeho AI.

Jak informuje web asia.nikkei.com, robotický pes se má znovu představit již příští rok a Sony kvůli tomu dala dohromady původní tým, který se kdysi podílel na jeho vývoji. Ti mezitím pracovali v jiných divizích jihokorejského technologického obra. Podle webu bude umět „robopes“ několik nových triků. V první řadě to již nebude úplně domácí mazlíček, ale bude to spíše on-line zařízení do chytré domácnosti podobné chytrým reproduktorům od Googlu nebo Amazonu. Sony do něj také hodlá instalovat operační systém, který umožní vytvářet pro robota nové funkce.

Jihokorejský kolos se vrací do robotického segmentu po dlouhých 11 letech. Společnost přiznává, že v oblasti robotické AI v posledních letech „zaspala“ a snaží se nepříznivý trend zvrátit. Minulý rok např. investovala do AI softwarové firmy Cogitai. Firma vyvíjí technologie, které umožňují, aby se stroje kontinuálně učily prostřednictvím interakce s reálným světem.

Aibo se v tehdejší době prodával za zaváděcí cenu 2 500 dolarů a dovolit si ho tak mohl málokdo. Sony však zatím detaily o ceně u nové verze neprozradila. Vzhledem ke svému novému zaměření lze předpokládat, že v tomto směru bude přívětivější.

I jiní japonští výrobci se v poslední době zaměřují na oblast robotické AI. Např. Toyota na nedávno proběhlé domácí technologické výstavě CEATEC představila svého ošetřovatelského robota, na jehož vývoji se podílí telekomunikační gigant Nippon Telegraph and Telephone, a společnost SoftBank Group v červnu získala dva start-upy v oblasti robotiky od amerického Alphabetu, „matky“ Googlu.

 

Zdroj: mashable.com, asia.nikkei.com