Zdroj Unsplash.com

SpaceX a GEC plánuje na oběžnou dráhu umístit satelit s elektronickým billboardem, své místo si na něm může zakoupit každý

Oběžná dráha se postupně stává komerčním prostorem. Vše začalo komerčními satelity, pokračuje soukromými lety do vesmíru a první vlnou vesmírného turismu. Společnost SpaceX nyní pracuje s dalším konceptem toho, jak blízké okolí planety Země využít – chce zde vytvořit prostor pro reklamu. Nejúspěšnější soukromá vesmírná společnost přitom spojila své síly s firmou Geometric Energy Corporation, jejich společným cílem je vyslat na oběžnou dráhu první digitální billboard.

Generální ředitel GEC Samuel Reid v nedávném rozhovoru uvedl, že nový satelit by se bude jmenovat CubeSat a bude vybaven selfie kamerou a velkým displejem. Kamera by měla zaznamenávat obraz na displeji. Tam by se dle plánu měly zobrazovat reklamy, loga společností nebo třeba umění.

CubeSat vyrazí na cestu raketou SpaceX Falcon 9, která ji vypustí na oběžnou dráhu během své cesty na Měsíc. Krátce po vypuštění by měl satelit začít přenášet svůj záznam obrazu na YouTube. Podle Reida je vypuštění CubeSatu naplánováno na rok 2022.

Zajímavý je způsob nákupu prostoru, prodávat se totiž budou jednotlivé pixely pro určitý čas. Zakoupit se tak dá celý displej nebo třeba jen jeho část, a to dle možností a plánů jednotlivců. Platit za prostor by se mělo pomocí kryptoměn. Svou roli by v tom měl do budoucna hrát také dogecoin.

Kromě reklam mluví společnost GEC o demokratizaci přístupu do vesmíru. Svou stopu v něm bude moci zanechat kdokoliv. Vychází také s předpokladu, že lidé nebudou zbytečně plýtvat penězi za něco, co je urážlivé.

Zdroj: gizmodo.com