Zdroj: youtube.com

Společnost Adobe vyvinula nástroj pro identifikaci falešných fotografií

Falešné fotografie či videa jsou závažným problémem současného světa. Dosud přitom neexistoval spolehlivý nástroj, který by dokázal odlišit reálný obrazový materiál od toho, který byl vytvořen nebo pozměněn uměle. To by se ale brzy mohlo změnit. První velkou vlaštovkou je společnost Adobe, která v rámci své iniciativy Content Authenticity Initiative začala pracovat na vývoji nástrojů, které by dokázaly odhalit pozměněné či zcela falešné obrázky.

Již v srpnu společnost uvedla, že začala pracovat na technologii, která by využívala metadata a kryptografii, a to tak, že by každý obrázek či video obsahovalo kromě vlastních dat také další údaje o autorovi, místu pořízení, dalších úpravách apod.

Nyní společnost veřejnosti představila nástroj, který uživatelům pomůže poměrně snadno zjistit, zda je obrázek autentický, či nikoli. Navíc jej budou uživatelé moci využít i pro své vlastní fotografie, k nimž bude možné přidat vlastní jméno, místo pořízení či historii úprav (a to včetně aplikací, v nichž k úpravám došlo, či konkrétních způsobů editace).

Nástroj je dostupný na stránkách společnosti Adobe: verify.contentauthenticity.org. Samozřejmě pokud nechcete, aby bylo vaše dílo zpětně dohledatelné až k vaší osobě, funkci můžete vypnout.

Dosud nástroj pracuje pouze s fotografiemi a obrázky. Společnost Adobe a její partneři však chtějí novinku postupně rozšířit i o další typy médií včetně videí. Je také potřeba zmínit, že nová funkce je stále ve fázi testování a její oficiální zavedení by vyžadovalo souhlas řady vydavatelských společností, umělců, a dokonce i konkurentů společnosti Adobe, což může být problematické. V současné době je proto funkce dostupná jen vybraným uživatelům v Photoshopu a Behance prostřednictvím beta verze.

Zdroj: pocketnow.com