Společnost Disney vyvíjí haptickou bundu pro virtuální realitu

V dnešní době si pod pobytem ve VR představíme především audiovizuální projekci trojrozměrného světa, který můžeme do větší či menší míry ovládat, nebo se v něm pohybovat. Zážitek z virtuální reality však možná bude v blízké budoucnosti o něco intenzivnější přidáním nového prvku, který umožní hráči cítit alespoň částečně to, co jeho postava.

Jedná o speciální haptickou bundu, na jejímž vývoji spolupracují společnosti Disney Reserch, MIT Media Lab a Carnegie Mellon Univerzity. Ta dokáže sledovat pohyb paží a celého těla a přenášet je na virtuálního avatara. Její hlavní předností však jsou nafukovací polštářky kombinované s vibračními motory. Bunda je dokáže nafukovat během chvíle a vytvářet tak větší nebo menší tlak na konkrétní část hráčova což může simulovat zásah sněhovou koulí stejně jako virtuální objetí.

Celkově vesta obsahuje 26 samostatných nafukovacích kapes. Které jsou umístěny na zádech, břichu, ramenou a rukou hráče. Na vývoji bundy se stále pracuje, zatím dokáže simulovat chycení rukou za rameno, kapku stékající po zádech, zrychlený srdeční tep nebo vibrace při jízdě na motocyklu. Také dokáže bunda simulovat zvětšení svalů hráčova avatara. Jednou z aplikací, která pro tuto bundu byla vytvořena je simulátor hada, který se obtáčí kolem hráče a jemně ho začíná svírat.

Ačkoliv se stále jedná o prototyp, jehož veškeré možnosti jsou zatím v úrovni testování, věří tvůrci tohoto zařízení, že by se mohlo v budoucnu uplatnit. Jedná se o další rozšíření možností zážitků z virtuální reality, jejíž obliba stále stoupá. Pokud bude bunda úspěšná, možná se objeví i kalhoty na podobném principu.

Zdroj: theverge.com