Společnost EON plánuje postavit ve velké části Evropy síť dobíjecích stanic pro elektromobily
Německý energetický obr EON hodlá s dánskou společností Clever vybudovat síť rychlodobíjecích stanic pro elektromobily. V plánu je postavit kolem evropských dálnic 180 nových stanic.
Na financování sítě se má podílet i Evropská unie, která na projekt vyčlení 10 mil. eur. První stanice by se měly objevit v Německu a Dánsku příští rok před létem a cílem je mít mezi Itálií a Norskem každých 180 km jednu stanici. Automobilky, velké i menší, v současnosti utrácejí stále více peněz na elektrifikaci svých vozidel a vývoj nových, aby splňovali čím dál přísnější emisní limity. Striktnější pravidla limitu pro oxid uhličitý vstoupí v platnost již v roce 2021, takže jim nezbývá než tomu svou výrobu přizpůsobit. Evropská unie se zavázala ke snížení emisí produkovaných auty o 30 % do roku 2030, čímž dále zvyšuje na výrobce vozů tlak.
Šéf společnosti Clever Casper Kirketerp-Moller agentuře Bloomberg sdělil, že je třeba se na zvýšenou produkci elektrických vozidel adekvátně připravit. K tomu je podle něj potřeba odpovídající infrastruktura a nižší vzdálenost mezi jednotlivými dobíjecími stanicemi. V Evropě prý dnes chybí síť stanic, jež by propojovala města i země.
Projekt na vybudování 180 stanic není jediným, který má na starém kontinentu posílit nebo vytvořit síť stanic pro elektromobily. Přední německé automobilky Volkswagen, BMW a Mercedes-Benz spojily síly a do konce tohoto desetiletí plánují poskytnout řidičům elektrických vozů síť zhruba 400 nových dobíjecích stanic.
Clever nyní provozuje 1500 stanic napříč skandinávskými státy a v severním Německu. Podle společnosti by plné nabití baterií vozů v plánované síti nemělo trvat déle než 20 minut.
Zdroj: bloomberg.com