Zdroj: cs.wikipedia.org/wiki

Společnost GoPro se kvůli snížení prodejů ocitla v potížích a hlásí rozsáhlou restrukturalizaci

Epidemie onemocnění Covid-19 s sebou ponese mimo jiné výrazné oslabení ekonomiky, a to v globálním měřítku. Mnoho společností se tak musí připravit na snížení tržeb i výdělků. Jedním z prvních, kdo dopad situace výrazně pocítil, je výrobce populárních akčních kamer společnost GoPro.

Ta ve svém blogovém příspěvku ohlásila, že vzhledem k výraznému poklesu prodejů v prvním čtvrtletí letošního roku musí sáhnout k nepopulárnímu kroku a propustit přibližně 200 svých zaměstnanců, tedy přibližně jednu pětinu.

Podle zveřejněných statistik klesl příjem společnosti během prvního čtvrtletí letošního roku o více než polovinu. Jeho výše bude podle odhadů 119 milionů dolarů, v posledním čtvrtletí loňského roku přitom činil 528 milionů dolarů (jednalo se však o tradičně silnou předvánoční sezónu).

Kromě toho hodlá společnost GoPro změnit svůj distribuční model a více se zaměřit přímo na spotřebitele. Kamery tak bude GoPro dodávat pouze několika klíčovým maloobchodníkům, jinak je bude distribuovat skrz vlastní systémy, a to jak online, tak v klasických kamenných prodejnách.

Současná situace je pro GoPro velmi nepříjemná, protože v loňském roce se jí podařilo překonat krizi způsobenou neúspěchem ve světě dronů. Současná situace ale znamená návrat do červených čísel.

I přes potíže, které GoPro postihly, však společnost garantuje, že nemění své výrobní záměry pro letošní rok a ohroženy by neměly být ani nové produkty, jež pro nás chystá.

Zdroje: engadget.com, investor.gopro.com